Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. mars 2017

Min Haukeligenser

Strikket i 4 farger, Sandnes merinoull. Jeg tok en råsjanse med denne. Jeg strikket bolen opp til under armene i str L og så leste jeg at armene var så veldig smale, jeg strikker etter Sandnes sin nyeste utgave av oppskriften. Så jeg økte hver 1.5 cm omtrent helt til jeg hadde masketallet på ermer og bol i str XL. Det er ikke mer enn 12 masker som skiller disse to størrelsene hvis jeg husker rett, når både bol og 2 ermer er kommet på pinnen og vips så ble ermer og bryststykke passelig.Så ermer og overdel er i størrelse XL og bolens underdel i størrelse L. En nødløsing, neste gang kan jeg strikke alt i str Xl, men til meg satt den som et skudd.

19 kommentarer:

  1. Nydelige farger og fint strikka som vanlig! Tipper du blir fornøyd med denne. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor alle nye oppskrifter skal være så smale. Sikkert pent til unge, slanke jenter, men vi andre trenger jo også kledelige strikka-gensere.

    Riktig god helg fra Ingunn

    Ps. Synes du er en racer med pinnene, store plagg ferdige rett som det er!

    Ds

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja, sant at det bør finnes i størrelser til andre enn sylfider også.

      Slett
  2. Synes dette mønsteret er så fint, og du har brukt fine farger. Genseren blei flott!
    Det er ikkje fint når plagget er så trangt at det ser for lite ut, smart av deg å kombinera to størrelser. God helg!

    SvarSlett
  3. Fantastisk... super mønsteret. Jeg liker veldig.
    Veldig fine farger også. Kos deg. Nydelig genser.
    Hilsen sender Viola

    SvarSlett
  4. Den var veldig fin. Jeg sitter her og strikker kantene på kofta, den blir altfor liten for meg, så den vil bli lagt ut for salg! Jeg brukte et mønster jeg fant i et kofteblad fra Familien, det er nok Sandnes garn sitt mønster.
    Har bare en forkant igjen nå, så er det leggetid! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. det var dumt, vet at mange sliter med størrelsen på denne.

      Slett
  5. Den genseren er virkelig flott:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  6. Så nydelig, kjempefine farger :)

    SvarSlett
  7. Wouww så flot den er - og jeg må også sige, at det er et utroligt smukt farvevalg :-)

    SvarSlett
  8. Hvor er den bare flot. Haukeli er et virkelig smukt mønster. Dit farvevalg er rigtig fint.

    SvarSlett
  9. Det er et fint mønster. Jeg kigger ofte på koftemønstre på facebook-gruppen Koftegruppa. Der er så mange flotte koftemønstre, som jeg drømmer om at strikke.

    SvarSlett
  10. Nydelige farger på Haukelikoften (genseren) din. Jeg har også hørt at mønsteret er litt "rart", så tipset ditt er greit å ta med seg til jeg skal strikke den.. Har iallefall planer om å strikke den.. Du har laget mye fint, artig å se. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  11. Bare en ting å si; kjempeflott :)

    SvarSlett
  12. Jammen er du tøff som tør å mikse sånn med størrelsene. Det skal en dreven strikker til for å takle det! Genseren ble rett ut sagt d..... lekker! Nydelig fargekombinasjon! Og mønsteret viser at det gamle fortsatt er vakkert og dagsaktuelt. Denne genseren står på min strikkeliste også.
    Denne kan du virkelig være stolt av!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Guri, ofte trekker vi mer oventil og derfor tenkte jeg at dette måtte gå fint.Og det er jo kjekt når det klaffer !

      Slett
  13. Nydelige farger. Hvilke farger har du brukt?

    SvarSlett
  14. Så fin genser ���� driver å strikker en for en god vennine. Bestilte ferdig pakke fra Strikkehula, men er veldig misfornøyd med størrelsen. Det skal være en str M, men den er liten. Ermene har jeg gjort større fordi de var supertrange. Men hele genseren blir ikke som forventet. Så jeg vil nok gjøre som du. Kjøpe garn å bruke en str større.
    Har forøvrig en gammel oppskrift etter min bestemor som var kjøpt for 50 øre på husfliden antagelig på 50-60 tallet. Uansett takk for at du delte dine tanker. Godt å se at det ikke bare er jeg som sleit med denne. ��

    SvarSlett